נתחיל ביסודות כיצד לחסוך כסף על קניות המכולת שלך. ראשית, עליך לדעת מה עליך להיזהר כשאתה בסופרמרקט.
לחנויות מסוימות יש מבצעים, אך הן מוגבלות מאוד וכדאי שתדעו מה יש למכירה לפני שאתם יוצאים לקניות. אתה יכול גם לשאול קופאית בחנות אם יש להם מבצעים. קופוני סופרמרקט עוזרים גם הם מכיוון שהם מאפשרים ללקוחות להשתמש בהם בנוחות מבלי לדאוג לבזבוז זמנם בחיפוש אחר מכירות וכו‘. עם זאת, ישנם כמה דברים שעל הלקוחות להיזהר לא לעשות בעת שימוש בקופונים או הנחות בחנות. לדוגמה, אם מישהו רוצה הנחה על מחיר הפריטים שהם בדרך כלל יקרים, הוא צריך לוודא שהוא לא משלם יותר מידי על ידי קנייה גבוהה מדי. סופרמרקטים תמיד מחפשים לחסוך כסף על פריטי המכולת שלהם. לאור זאת, הם החלו להציג הנחות הזמינות רק בשעות מסוימות של היום. הנחות אלה יכולות לנוע בין 10% הנחה עד 35% הנחה בהתאם לשעה ביום ולמה אתה קונה. החיסכון בסופרמרקט הוא ההבדל בין המחיר הכולל של מה שאתה קונה בקופה לבין מה שאתה משלם על זה בפועל. ככל שנרכשים יותר פריטים בכמות גדולה, כך תחסוך יותר כסף. חשוב לדעת שלכל סופר יש את המוצרים הזולים שלו, למשל עוף בשקל אצל רמי לוי שברור לכולם שהרווח שלו מגיע ממוצרים אחרים שהם לא העוף בשקל. כך שהדבר הכי נכון לטובת חיסכון הוא לבקר במספר סופרים שלכל אחד המבצעים שלו ולבחור את הדברים הנכונים מבחינת המחיר בכל אחד. אחד הכללים החשובים לדעתי זה לא ללכת עם ילדים לסופר כי 90% מהזמן הם רק מבקשים דברים, עכשיו אנחנו מבינים שאם הלכת עם ילד או שניים בכל זאת זה מחוסר ברירה אז קבלו את הטיפ הבא: להגיד לכל ילד שמותר לו לבחור דבר אחד! כן זה עובד, זה גם מחנך את הילד לצרכנות נכונה.
עוד טיפ חשוב הוא להיצמד לרשימת הקניות שלך ותמיד לבחור את מה שהכי זול לאחר בדיקה של המוצרים, ככל הנראה מותג המקום של הסופר עצמו יהיה הכי זול אך לא בהכרח, חשוב תמיד לבדוק הכל וכמובן בהתאם לאיכות הרצויה. אנו גם ממליצים על בדיקה של המוצרים ביחס למחיר אל מול הכמות, זו שיטת שיווק שתמיד מקשה על הצרכן. יכול להיות שמוצר יהיה זול מהשני אבל הכמות שבו תהיה קטנה בהרבה ויש מצב גם שהוא יראה יותר גדול.
קניות באינטרנט הן טרנד שמתקיים כבר כמה שנים. עם צמיחת המסחר האלקטרוני, הצרכנים קונים יותר ויותר באינטרנט. מגמה זו הצליחה להשפיע גם על חנויות המכולת. יותר ויותר סופרמרקטים בוחרים כעת לפתוח חנות מקוונת משלהם מכיוון שזה מספק להם זרמי הכנסה נוספים. הצמיחה של חנויות המכולת המקוונות הביאה גם לצמצום התנועה ברגל בחנויות המכולת המסורתיות. עליית הקניות ברשת הפכה את הסופר לרלוונטי מתמיד. קונים מקוונים יכולים כעת למצוא עסקאות על עסקאות, להשוות מחירים ולקרוא ביקורות. הסופרמרקט צריך גם לשנות את הדרך שבה הוא עושה עסקים כדי להתעדכן בקונים מקוונים. האתגר הגדול ביותר עבור המרכולים הוא איך הם הולכים להרוויח כסף מהלקוחות האלה שכבר מוציאים כסף באתרי האינטרנט שלהם. הם צריכים לספק ערך לנתוני הלקוח שלהם, על ידי הצעת מבצעים מיוחדים או פריטים בלעדיים הזמינים רק דרך האתר שלהם. קניות מקוונות הן דרך נוחה ומהירה לגשת למגוון רחב של מוצרים ושירותים. זה טרנד גדול בשנים האחרונות מכיוון שהוא לא רק חוסך זמן ממעבר מחנות אחת לאחרת אלא גם עוזר לאנשים לחסוך כסף. שוק המכולת המקוון צומח באופן אקספוננציאלי משנה לשנה והקמעונאים צריכים לאמץ אסטרטגיות חדשות כדי להישאר תחרותיים, כמו שילוב קניות מקוונות בחנויות, פיתוח אפליקציות סלולריות לקניות קלות יותר ובחינת הזדמנויות בשווקים רחוקים כמו משלוח מצרכים בינלאומי. לסיכום קניות באינטרנט יכולות להוזיל את סל הקניות שלך וחשוב מכך גם לחסוך לך זמן יקר.